CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, August 17, 2011

Fikir kembali.

Hye semua..Wanie tak da mod sgt nak update blog..byk copy n paste aje...serius minggu nie..mengantuk yang amat..tak tahu lah kenapa..mybe..byk benda yang sedang dan telah berlaku sekarang nie..huu..sebenarnya..Wanie masih lagi dalam ketakutan dengan apa yang terjadi hari tu..menggigil sgt..n masih berasa macam tidak selamat...tapi..harap semuanya berjalan dengan lancar..

oklah..kali nie..tajuk entry Wanie..Fikir Kembali..apa yang dimaksudkan dengan fikir kembali?? haaaaaaa..maknanya..kita seperti muhasabah diri kita balik..kita fikir balik tentang apa yang telah terjadi..n kenapa benda itu terjadi...dan..Wanie nak kita fikir kembali nie dengan cara pemikiran yang positif..kita cakap kat diri kita..ada sbb kenapa semua nie terjadi..Ada hikmah..semua mesti pernah dengar kan..setiap apa yang berlaku.ada perkara yang tersembunyi macam ayat ini:

"kadang-kadang..Allah sembunyikan matahari.. Allah turunkan hujan dan kilat... kita tertanya tanya..ke mana perginya matahari.. rupa-rupanya Allah berikan kita pelangi.."

kan?? Allah menguji kita dengan kesukaran..dan akhir kelaknya.adalah manis..faham??

kat sini Wanie nak gak kongsi dengan semua..contoh..macam bila kita bergaduh dengan kawan or sape2 jelah..dan kenapa kita susah sekarang..kenapa banyak sangat perkara yang berlaku dalam hidup kita nie.. hurmmmm..tapi..kat sini Wanie nak share pasal kawan...bila kita salah faham..n gaduh dengan kawan kita..mesti banyak perkara buruk yang akn kita ungkit..dari hal kecik sampai la ke hal yang besar..dari yang dulu tak amik kisah..sekarang..bukan main lagi..huuuuu..time ni jugak..bukan main lagi kita burk2 kan orang..hurmm...

kenapa eh macam tu? cuba fikir balik...kenapa kita kena buat perkara tu semua..dulu..masa senang...tak pernah ulak nak fikir cam tu..ketawa sama2..buat baik n jhat sama2..bila tak baik..ehhh...kita sibuk salahkan org tu..sibuk salahkan kawan kita tu..lepas itu, berbalas2 status kt Fb..perang Fb kot..isshhh...pastu..canang crte kt org lain...dia tu dah berubah.itulah..inilah....slah aku ke semua nie jadi?? hurm...Wanie nak tanya nie..penat tak balas2 sttus camtu?? sakit hati tak?? marah tak?? haruslah kan..rasa cam bengkak je dalam hati tu...tak msuk lagi menyumpah yang berbakul2 tu..ishh...org y ade kat tgh2 msti serba salah kan...da macam2...ishhh...dari kita buat semua tu..kenapa kita tak fikir mungkin ada salah kita gak kt situ...tak smua kita buat tu btul..kita asik fikir dia salah..fikir salah org kat kita..tapi..kenapa kita tak pernah fikir apa slh kita pada org lain? mungkin kita pernah buat org tu terasa hati dengan kita?? kan?? n kita fikir balik..mungkin aku pernah buat kt org lain cmnie...teruk org tu kena dgn aku..skrg aku pulak kena balik..btul kata org..apa kita buat..kita dapat balik..

Dear All: pada Wanie..bila dah jadi semua tu..better kita mintak maaf dgn smua org..kita tak tahu slh kita kdg2..bnde kcil yang tak kita perasan..kan?? n kalau nmpk keadaan masih unstable..better korg diamkan diri..tak payah lah nak sakitkan hati sendiri n sakitkan hati org lain..Diam itu lagi bagus dari berkata-kata untuk menyakitkan hati org lain..aggplah semua itu..Ujian dan ada hikmah yang tersmbunyi..ok???

Dan kt sini..Wanie nak ucp Thanz sgt2 kat Adianah Madsarani,Niena Zaharuddin,Azza Shazwani & Arozsha Emillia..Thanz sgt2 kt korg sbb jadi kawan Wanie and support Wanie time ssh dan senang..love U all so much!!!

2 comments:

  1. setuju sangat... kadang2 salah orang banyak je yang kite nampak. tapi kite tak sedar, mungkin kite pon banyak salah kat kawan kita tu... masa hepi, buat apa pun rasa tak kesah. bila salah faham, baru la nak kesah benda kecik pon.

    ReplyDelete