CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, August 14, 2011

Kita boleh hidup tanpa kawan? yeke?

sekian lama tidak menaip..yeke tak menaip?? mksd wANIE..sekian lama tak menaip blog..hari ini baru ade mod nak menaip semula..hiii..dah siap semua asgment kan..tinggal untuk soalan tutorial shja..itu pon byk tau sbnrnya..ishh2..tapi nak rehat kejap lah..(cam tak de test kan..pdhl da beratur tu..Wanie..sedar diri tu..final sem kan..)entry kali nie..Wanie nak berbincg soal..betul ke kita boleh hidup tanpa kawan?? apa jawapan pembaca sekalian?? boleh ke kita membawa diri berseorangan tanpa seorg pon teman di sisi kita?? urrr...k..begini..kita memang boleh hidup tanpa kawan..itu betul..tapi..baca dulu smpai habis apa Wanie nak tulis nie..kita boleh hidup tanpa kawan..tapi kita memrlukan kawan untuk berada di sisi kita..mungkin ada yang jawab..family lg utama..ye..betul..mmg family lg utama..tapi..kita juga memrlukan kawan..

cuba pembaca semua fikir..kalau kita berada jauh dari pndgn mata family kita..siapa yang akan bersama dengan kita?? yang akan menemani kita?? berkongsi suka dan duka..bukan kah kawan?? mungkin pada yang mmpunyai BF..diorg akn ckp..BF aku ada..so..tak perlu la sgt kwan.urmm..cmne eh nak ckp?? tu..btul gak..tapi kali nie...takmo ckp psl BF..nak ckp pasal "KAWAN" shaja..boleh?? haaaaaaaa..boleh kan??

Wanie malas la nak taip pnjg2...kita memerlukan kawan..kalau kita jauh dari keluarga..kawan kita yang akan jd pengganti kepada family kita..dia yang akan jaga kita walaupon tak sebaik family kita jaga kita..

bila kita susah..kawan yang sejati akn menolong kita dan mengeluarkan kita dari kesusahan itu...bila kita kesedihan..mereka mnjadi penawar..bila kita menangis..mereka jadi bahu untuk mengurangkan kesedihan..bila kita ketawa..dia bersama gembira..bila kita senyum..dia gembira..

byk lagi lah...hurmm..pengalaman mengajar kita banyak perkara..memberi kita kesedaran..ap yang kita buat itu kita dapat..Wanie bukan nak jadi jahat..cuma......

3 comments:

  1. apa2 pun bila kita berjauhan dgn family.kita mmg memerlukan sokongan daripada kwn.so.kesimpulannya,kawan tu penting ;)

    ReplyDelete
  2. kwn sntiasa ade.. ramai plak tu.. bkn sorg.. kan3?

    ReplyDelete