CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, August 6, 2011

pagi2 jam 447..

da banyak hari dah Wanie rasa cam tak boleh nak tdo awal..dan mata Wanie still tak ngantuk..
dan..kt sini..thanz sgt2 kt someone yang menemankan Wanie smpai pg..oppss?? siapakah?? nie kira mcm adik Wanie lah...dah lama gila tak cntc ngan dia..n td..byk cerita ktrg share and thanz again tok semangat yang diberikan..

bila pagi2 macamnie..lonely je kan..terigt mcm2 kisah..alahhaaaii..sayu aje..pdhal..da hujan dah tadi...tak suka...tak suka..tak suka..benci-benci..ishhh..Wanie igtkan Wanie dah kuat..tapi..belum lagi..

entry kali nie..tak tahu nak bg tajuk ap..so tlis je lah jam berapa sekarang..(pukul berapa datuk harimau!!) Wanie yang sengal...Kat sinie Wanie nak cerita pasal kisah benci-membenci..dengki-mendengki dan yang sewaktu dengannya..isshh..ade org kan dia senang je nak benci orang lain..kadang2 salah orang tu..takde lah BESAR mana pon..tapi dia punya benci macam apa..ishhh..pastu..bab dengki nie..tak leh tengok orang senang agaknya..nak aje dicari gaduhkan..aiiiiii...biarlah orang tu bahagia..tak kacau kita pon kan..lau kacau sekalipun..kita ptut gembira sekali lau org tu gembira..mesti ada yang cakap..Wanie..cakap senanglah..tapi..yup..cakap tu mmg senang....nak diaplikasikan tu???

camnie lah..Wanie nie bukan jenis senang2 nak bnci org..and Wanie rasa Wanie takda benci sape2..even org tu cari pasal dengan Wanie pon..mmg Wanie tak benci lah..pelikkan?? tak perlu pelik..sbb..nta ehh..mmg Wanie camnie kot..susah nak benci org dan tak suka berdendam..cuba cakap kat Wanie..kenapa kena benci orang itu?? dan ap kita dapat dengan membenci org itu?? kita tak dapat pape pon akn dengan membenci orang..yang kita dapat..hanyalah..sakit hati..kecewa..dan macam2 lah..utk yang Wanie pernah cakap Wanie bnci itu..nope..Wanie tak pernah benci..walaupon da macam2 org tu buat...Wanie nie cakap je benci..tapi hakikatnya..tak pon....isshh..lau Wanie tak suka orang tu pon..kejap je Wanie tak suka..dalam beberapa hari pastu..oklah Wanie..buat biasa sudah...

haaaaaaaahh..yang ko dok dengki kenapa?? apa dapat?? menang?? kalah?? tak de nya gitu..dengki mendengki nie..isshh..pantang orang senang..sibuk nak cari pasal..berlawan2..kdg2 tu..kat FB pon boleh berlawan...aii..Wanie mintak maaf ehh..mesti ade yang cakap..elehh..ko tu pon cmtu gak..Wanie tak da niat pon nak berlawan2 nie..kdg2 apa yang Wanie tulis..hanyalah yang terlintas di minda dan hati..dan bnda tu random..if ada yang terlepas pon..Wanie da delete kan..haaaaaaa..dengki nie gak..bila kita dok senag hati bercerita..tiba2..dia pulak sibuk nak bercerita bnde tu.dah la tuuuu..malas Wanie nak citer..bnde btul kan..kat mana2 jadi...Wanie tak mksdkan sape2..

haaaaaaaa...kenapa kena bnci?? kenapa nak dengki?? cuba jawab?? cuba korang fikir......Nabi Muhammad s.a.w pon tak da nak bnci umat dia kan?? dan Allah S.W.T..pon tak bnci hambaNya suka2 kan..Allah tak suka hambaNya yang ingkar pada arahan dan larangan Nya kan?? dan...fikir balik..NAbi Muhammad s.a.w pon memaafkan umatnya..dan Allah pon menerima taubat2 dari hambaNya yang memohon keampunan dan ingin pulang ke pangkal jalan..
jadi..kita sebagai manusia..kenapa nak benci dan dengki? maafkan lah orang itu walaupon sebesar mana salahnya pada kita..bukankah itu lebih baik?? salah yang dilakukan sesama manusia..tak sebesar dosa yang dilakukan oleh kita kepada Allah...kan??

fikir lah positif untuk apa yang berlaku,,tapi..jangan terlalu positif..nanti kita terkena lagi..amik iktibar dari apa yang berlaku..kan????

4 comments: